HOOFDPAGINA      

donderdag 1 maart 2012

Oranje/Rutte viert feest op kosten van de jongeren

De afgelopen vier jaar is de overheid eentiende meer gaan uitgeven en al die extra uitgaven worden gedaan met geleend geld, schrijft Syp Wynia op Elsevier.nl. Oranje/Rutte viert dus feest op kosten van de jongeren, want die draaien straks op voor het terugbetalen van alle staatsschulden, die nu gemaakt worden. De collectieve uitgaven voor de zorg lopen jaarlijks met 4 miljard op en de overheid geeft op dit moment meer dan de helft uit van wat we in Nederland samen verdienen, dat staat eveneens in genoemd artikel. Kortom Oranje/Rutte maakt er gesteund door Wilders een zooitje van.
In dit verband wil ik toevoegen, dat het wat mij betreft onbegrijpelijk is, dat met het verhogen van de AOW leeftijd gewacht wordt tot 2010, wat mij betreft moet al in 2015 de AOW leeftijd op 66 jaar gebracht worden en in 2010 op 67 jaar. Het levert de staat per jaar miljarden op. De gemiddelde leeftijd bij overlijden was in 2010 volgens het CBS 76,8 jaar en de totale uitgaven voor AOW bedroegen in 2011 32,7 miljard volgens de staatsbegroting. Een verhoging met 1 jaar bespaart dus 32,7/(76,8-65) * 1 = 2,78 miljard per jaar. Of het allemaal klopt wat in het artikel op Elsevier staat, weet ik niet, maar in grote lijnen wel, dunkt mij zo. In de slotconclusie van het artikel kan ik mij wel vinden "Geen betere hervorming dan lagere overheidsuitgaven."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten