HOOFDPAGINA      

donderdag 9 mei 2013

Leve de Republiek

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.

Het item start na de reclame van 10 seconden.

Het gebeurde spontaan tijdens de opname. een groep oranje-klanten liep achter mij door en riepen wat in mijn richting, waarop ik  repliceerde met onze slogan "leve de Republiek". Voorzover mij bekend was ik hiermee de eerste in Nederland, die "Leve de Republiek" riep op de Nederlandse tv en dan ook nog op die bijzondere dag, 30/4/2013. U ziet het fragment helemaal aan het eind van de video. De NCRV heeft het gekozen als titel voor het item met mij

Een week na de uitzending werd ik aangesproken door iemand, die zich afvroeg of ik een oranje stropdas droeg en waarom. De persoon in kwestie kon ik meteen mijn stropdas tonen en die was toch echt rood moest hij erkennen.
Zelf heb ik de video nog eens bekeken en in bepaalde shots lijkt de stropdas inderdaad oranje.

Wij van de Republiek denken, dat hetzelfde bedrieglijke effect geldt voor het Nederlandse volk. Het lijkt allemaal erg Oranje, in peilingen oplopend tot 90% à là Noord- Korea met Kim Jong Un, maar volgens ons is dat allemaal schijn, al dat oranje. Als het er op aankomt gaat het Nederlandse volk in meerderheid voor het rood van onze nationale driekleur.
De Oranjes worden sinds 1848 slechts gedoogd en het blijft vreemd, dat het volk zo overdreven dweept met deze gedoogde personen.

3 opmerkingen:

Azem Somer zei

Waar gaat die rechtzaak tegen de Staat over?

Ben Van Herwijnen zei

@Azem Somer
Dat is helaas privé.

Lex zei

Als dingen privé zijn moet je er ook niet over beginnen. Aangezien ik het wel weet zie ik het probleem niet als dat wereldkundig zou worden gemaakt...

Een reactie posten