In Amsterdam maakt de politie melding van ongebreideld vuurwapenbezit in het uitgaansleven, maar doet er niets aan. Een mooie boel denk je dan en de politie moet juist de veiligheid van de burgers bewaken. De politie verzuimt haar taak is de enige mogelijke conclusie. Er wordt weleens iemand gepakt met een vuurwapen, maar dan is het of te laat of het is toeval. de politie is blijkbaar op de hoogte van het totaal uit de hand gelopen vuurwapenbezit in het uitgaansleven in de hoofdstad en beperkt zich tot de constatering en wat ludieke opmerkingen om het te verzachten. Nee, het is voor de politie zeer wel mogelijk om op te treden tegen verboden vuurwapen bezit. Het enige dat ze hoeven te doen is steekproefsgewijze te fouilleren in het uitgaansleven. En nu niet aankomen met gezeur over politiestaat en willekeur in het recht.
