HOOFDPAGINA      

zaterdag 11 juni 2011

Het was een gezellig debat bij studentenvereniging BITON in Utrecht

Deze week werd ik uitgenodigd voor een debat bij studentenvereniging BITON te Utrecht. De locatie was midden in het centrum in hun eigen onderkomen recht tegenover de Stadsschouwburg van Utrecht. Afgelopen donderdagavond was het ook nog koopavond in Utrecht, dus een drukte van belang. Na lang zoeken de locatie en een parkeerplek gevonden en exact om 20.00 was ik aanwezig.
Het werd een goed geleide levendige debatavond, waarvan de insteek was, ook eens kleinere partijen aan het woord te laten, zodat de studenten breed geïnformeerd worden over het politieke spectrum. De politiek is nu eenmaal niet beperkt tot de oranjeclubs, die in de Eerste en Tweede Kamer zitten.
BITON had een aantal stellingen voorbereid naar aanleiding waarvan het debat plaatsvond. Een mooi moment was, toen een student mij vroeg: "waarom bent u tegen Oranje?". Mijn antwoord: "omdat ik voor een republiek ben". Waarop een volgende student dacht slim te zijn en hij vroeg: "maar, waarom bent u voor een republiek?" Hij was nog maar halverwege zijn vraag of hij voelde mijn antwoord al aankomen: "omdat ik tegen Oranje ben". Grote hilariteit, maar het raakte meteen wel de kern van het debat. Andere smaken voor de staatsvorm zijn er namelijk niet. Al met al een mooie avond en een levendig debat.
Hebt u interesse in mij voor een spreekbeurt od debat 073-5997253 of 06-18878673 of emailen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten