HOOFDPAGINA      

woensdag 18 mei 2011

Een Nederlander met Euro's en politieke ambities gezocht


De Republikeinse Moderne Partij heeft alles voor de Republiek Nederland en de 1e President in huis, alleen het geld ontbreekt nog. Nu lees ik net op telegraaf.nl een verhaal over de 100 rijkste jongeren in Nederland en dan zit ik meteen rechtop. Van deze vermogende jongeren is zeker de helft voor de Republiek en de andere helft zal voor Oranje zijn, andere smaken zijn er niet of ze moeten gaan emigreren.
Tegen degene die voor mij zijn met de Republiek en President zeg ik, de kans is groot dat je het vermogen te danken hebt aan de minister-president en ondanks Oranje hebt verworven. Laat dat zien en steun mij met een donatie voor de Republiek Nederland met de minister-president en een President. Nog mooier zou het zijn, als u lid werd van de RMP en activiteiten ontwikkelt die ons in de 2e Kamer brengen.
Laat van uw horen, mijn tel. nummer is 073-5997253 en u staat zo in de Quote 500.

7 opmerkingen:

alex zei

Beste ben, indien iemand al bewezen is succesvol te zijn in de zaken en toch voor de republiek is, dan zal het hoogst waarschijnlijk succesvoller zijn dat hij een nieuwe republikeinse beweging op gaat zetten en dat de RMP zich opheft en in een eventuele nieuwe beweging opgaat.

Simpele kansberekening, Deze vermogende jongeren hebben zich al bewezen dat ze iets succesvol op kunnen bouwen en hebben dit waarschijnlijk in een veel kortere tijd gedaan.
Hiervoor is vaak een uitstraling van overtuigingskracht, charisma en leiderschap voor nodig. Iets wat bij de RMP gewoon ontbreekt.

Ik zeg dit niet om je af te kraken maar ik weet van mijzelf dat ik veel inzicht heb in diverse zaken maar de leidinggevende capaciteiten mis, een vriend van mij daar in tegen is een geboren leider, daarom ben ik vaak adviseur op de achtergrond. Bij veel politieke partijen zie je daarom ook dat je een partijleider en gezicht van de partij 2 verschillende mensen zijn. Zie het als een rallyrijder, de een navigeert en de ander stuurt. Voor het publiek is de bestuurder de grote held, maar juist de bestuurder weet dat zonder de leiding van zijn navigator hij niet eens op zijn bestemming aankomt.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon ook geen reactie krijgt omdat de verhouding republikein/oranje onder deze vermogende jongeren niet 50/50 is maar 1/99.

Ben Van Herwijnen zei

@Alex
Deze succes mensen kunnen alles met uitzondering van de Republiek Nederland en President worden blijkbaar.

Oh en dat gezeur over een foutje op de hoofdpagina, ik heb nergens een foutje gezien.

Tot slot:
“Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it” Chinese Proverb

alex zei

Waarom zeg je nou dat ze het niet zouden kunnen, dit soort mensen zouden het wel kunnen, maar dan moeten ze wel het idee of de motivatie hebben om het te gaan doen.

En voor de duidelijkheid de naam van Osama Bin Laden was verkeerd geschreven, het is nu veranderd dus iemand heeft het gecorrigeerd. Dus OF je doet nu alsof je neus bloed om gezichtsverlies te voorkomen OF je hebt het echt niet gezien. Tja welke is erger? ontkenning en liegen of niet luisteren en blind zijn voor je eigen fouten?.

Tot slot: "I am not saying it can't be done, but it should not be done" oftewel je gezegde slaat de plank mis, klinkt wijs maar is het niet. Ik ben een engineer, ik geloof dat in principe alles mogelijk is als de omstandigheden zo ver zijn.

Ben Van Herwijnen zei

@Alex
Blijkbaar willen de lieden die jij noemt het niet of ze kunnen het niet.
De fout op www.republikeinen.org, de RMP hoofdsite, heeft Hans van Rossum mij op gewezen.
"but it should not be done" dat is jouw mening.

"ik geloof dat in principe alles mogelijk is als de omstandigheden zo ver zijn."
Blijkbaar is het zover, anders had de RMP niet bestaan.

alex zei

Enkel omdat iets mogelijk is, betekend het nog niet dat het wijs is om te doen.

Puur technisch gezien zou het ook mogelijk moeten zijn om mensen te klonen met eventueel DNA manipulatie voor een zo gunstig mogelijk lichaam, die in een kunstmatige coma te houden en ze dan gebruiken om organen van te oogsten. Maar vanwege morele bezwaren doen we dat toch ook niet.

Dat de RMP kan bestaan is te danken aan de hoge mate van democratie in Nederland (een van de meest democratische landen ter wereld al wil je graag anders doen blijken) en dankzij de financiering van de Oranjes.

Goed dat hans van Rossum je op die fout heeft gewezen, als je echter waarom niet meteen reageren als je ergens op wordt gewezen door iemand anders dan een ander RMP lid?

Maar goed blijkbaar beheers je de 4 stappen van een politicus al redelijk:
- Negeren dat iets fout is.
- Liegen dat er ooit iets fout was.
- Toegeven dat er toch wat fout was.
- De herkenning van de fout en oplossing ervan toeschrijven aan de eigen partij.
Tja op papier ben je al net een echte politicus. ;-)

Alleen een echte kandidaat voor een president zal zich toch in het echt beter moeten presenteren en daar begon ik mijn reactie ook mee om je hier op te wijzen. Zelf reflectie is moeilijk en pijnlijk maar als je je eigen campagnefilmpjes terug ziet (en ik heb ze ook aan anderen laten zien, geloof me de reacties waren niet waar jij op zou hopen) dan kan je anders dan toegeven dat je niet uitstraalt van hier zit een geweldige leider. Dat is ook waarom veel andere partijen een verschil hebben tussen een partijleider en lijsttrekker.

Je zal in het kort gezegd een keuze moeten gaan maken wat je belangrijker vind:
- Eerste president van Nederland worden of,
- dat Nederland een republiek wordt.
Als je voor het eerste wil gaan dan moet je realiseren dat je daarmee het tweede ernstig kan vertragen.
En dat tweede moet toch eerst gebeuren voordat het eerste ooit uit kan komen.
Persoonlijk denk ik dat het eerste onhaalbaar is, want zodra de eerste verkiezingen komen voor de eerste President van Nederland zullen er genoeg andere mensen opstaan die de nieuwe President van Nederland willen worden en daar zal ongetwijfeld iemand tussen zitten die vooral live zich veel beter kan presenteren.

Ben Van Herwijnen zei

Jij wil geen republiek dus ben je van het oranjekamp. Stop met de onzin ons voortdurend te proberen te wijzen op alles wat ik en we fout doen.

“Those that say it can’t be done should get out of the way of those doing it” Chinese Proverb

En heb je voortaan kritiek, ga je die maar vertellen aan een vertegenwoordiger van het oranjekamp of aan mevrouw Van Oranje Nassau zelf, dan kunnen die het tegen mij spuien.
25 mei 2011 10:00

alex zei

Je logica is weer fantastisch, als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons.

Ach deels wel maar ik ben niet voorstander van Koningshuis omdat ik het idealiseer, maar omdat ik in kan zien dat een democratische monarchie de minst slechte is van alle regeringsvormen. Elke regeringsvorm heeft bewezen zwakheden. Voor en nadelen tegen elkaar afgewogen staat een democratische monarchie naar mijn mening (en die van vele anderen) het minst schadelijk voor de bevolking.

En dat gezegde geeft enkel aan dat je moeite hebt met begrijpend lezen. Ik behoor niet tot het kamp dat zegt dat het kan, en je mag het van mij wel proberen. Maar ik ben een engineer, mijn specialiteit is in het inzien waarom iets niet werkt of zal gaan werken op de gewenste manier. Daaruit geef ik advies. Dat jij dit enkel als kritiek en verwijten ziet komt door een beperkte vorm van zelfreflectie.

Mocht je echt van nederland een republiek willen maken dan zitten er in mijn teksten vol met adviezen. Echter houden mijn adviezen in dat je waarschijnlijk eerlijker tegen over jezelf moet zijn dan dat je kan. Ik weet niet hoe jij vind dat je het doet als je je eigen campagne filmpjes terug kijkt waarschijnlijk heb je een ander beeld van jezelf dan dat wat de buitenwereld ziet.
Maar geen van de mensen die ik ze heb laten zien vond dat je overtuigend overkwam, straalde geen leiderschap uit en al helemaal geen daadkracht. Ik heb je al meerdere malen hier op gewezen want dit is iets wat je kan leren en trainen voor mensen die het niet van nature hebben.

Je hoeft mij niet te geloven maar zoek dan eens een onafhankelijk iemand op. Iemand van BUITEN de RMP, liefst een expert op dit gebied en laat hem eens je adviseren.

Ik ben niet de persoon die in de weg staat van iemand die iets probeert te doen, ik ben de persoon die juist zegt dat het makkelijker is om vooruit te komen als je de auto eens start en in de versnelling zet dan enkel "vroom vroom geluiden maken terwijl je vriendjes de auto langzaam vooruit proberen te duwen" Dat ik vervolgens denk dat je geen kans hebt om de wedstrijd te winnen is een 2de punt maar als je de auto niet start en niet in de versnelling zet heb je enkel een kans om te winnen als alle anderen crashen in plaats van op eigen kracht iets te bereiken.

Een reactie posten