HOOFDPAGINA      

donderdag 29 december 2011

Reken maar op 25% verlaging van uw pensioen in 2013 en 2014

De crisis houdt aan, ondanks alle inspanningen van Duitsland en Frankrijk. Het blijft zeer de vraag of de twee machtigste landen in Europa er nog in slagen de eurocrisis te keren en de eurozone en de EU te redden. Gaat het fout met de eurozone en de EU vergaat de wereld natuurlijk niet en zal er ongetwijfeld een andere vorm van Europese samenwerking ontstaan met een eigen munteenheid, maar dan wel op een andere basis. De crisis kan dus makkelijk nog tot 10 jaar duren en helemaal op het oude niveau komen we niet meer, is mijn verwachting.
Zouden we 90% halen van ons oude welvaart niveau mogen we al niet klagen. Natuurlijk heeft de crisis blijvende gevolgen voor onze pensioenen. Nadat eerder deze week de Vereniging van gepensioneerden de vrees uitsprak voor een verlaging van de pensioenen 2013 met 5-10%, deelt nu het ABP mee, dat het nog te vroeg is om over een verlaging van de pensioenen te spreken. Het ambtenaren pensioenfonds ABP, wil eerst de cijfers van het afgelopen jaar bestuderen.
Zelf ben ik direct belanghebbende, als pensioenverzekerde bij het ABP. In april 2014 word ik 65, bij leven en welzijn en ik neem de woorden van het ABP voor kennisgeving aan, omdat men altijd geneigd is de dingen mooier voor te stellen dan ze zijn, oftewel de burger in de maling te nemen en in de tussentijd hun eigen zakken te vullen en het oranje-regime te rekken. Het is gewoon zwaar crisis en ik reken in 2014 op een pensioen, dat in totaal 25% lager is dan het is op basis van de actuele cijfers van nu. Een verlaging in 2013 van 10% en nog eens 15% in 2014 brengt de totale verlaging op 25%, want een premieverhoging waar het ABP over speculeert zie ik de jongere generatie niet opbrengen in een markt, waar de kosten van de AOW ook al de pan uitrijzen.
Voor mij, mijn kinderen en mijn pensioen, is de Republiek Nederland het beste. Ik hoop dat ook voor u, uw kinderen en uw pensioen de Republiek Nederland het beste is en dat u mij steunt voor de Republiek Nederland.
Lid van de RMP of doneren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten