HOOFDPAGINA      

woensdag 7 december 2011

Mijnheer Rutte stoort ons

Waarom mensen met weinig inkomen op de oranje/VVD stemmen is mij een raadsel en toch gebeurt het in behoorlijke aantallen. Het enige dat de oranje/VVD doet is de hardwerkende Nederlander uitknijpen en kleineren ten faveure van de hoge inkomens. Nu staat mijnheer Rutte arrogant te kwallen over voedselbanken. De term armoede stoort hem.. Wel, dat zal ik voor kennisgeving aannemen mijnheer Rutte, maar u stoort mij in hoge mate door het gebruik van de kreet 'premier' voor de belangrijke Nederlandse politieke functie van minister-president.
Het heet in Nederland, in tegenstelling tot alle andere Europese landen, niet voor niets de minister-president, ingevoerd in 1945 en sinds 1983 opgenomen in onze Grondwet. Mochten u, mijnheer Rutte en Pauw en Witteman niet weten waarom het in Nederland de minister-president heet, kunt u het aan uw mevrouw vragen, weet zij het ook niet vraagt u het gewoon aan mij en zal ik het uit de doeken doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten