HOOFDPAGINA      

donderdag 3 maart 2011

Hoezo "too close to call"?

Landelijk bezien haalden VVD, CDA en de PVV 19,6%, 14,2% en 12,4% van de stemmen. In totaal 46,2 %. Bron: telegraaf.nl
Volgens Volkskrant.nl betekent dit voor de VVD 16 zetels, het CDA 11 en de PVV 10 zetels, in totaal 37 zetels. Met wat gerommel en geknoei met restzetels zouden ze dus toch nog een meerderheid kunnen halen van 38 zetels. Het totale percentage, van de door het gedoogkabinet behaalde stemmen, maal het totaal aantal Eerste Kamerzetels van 75 geeft het volgende resultaat: 46,2% X 75 = 34,65 zetels, afgerond 35 zetels.
Toch suggereert de Volkskrant, dat een meerderheid van 38 zetels op 23 mei nog mogelijk is voor het gedoogkabinet. Op basis van mijn berekening moeten ze dan toch grof frauderen en daarom mijn advies aan de andere oranjeclubs, controleer strenger dan normaal op 23 mei 2011, tijdens de echte verkiezing door de Provinciale Staten van de Eerste Kamerleden.
Het moet mij van het hart, dat voor mijn streven naar minister-president en de eerste president van de Republiek Nederland een minderheid voor de gedoogclub op 23 mei zeer gunstig is, omdat het de val van Oranje/Rutte zeer zal bespoedigen.
Toch heeft ook deze keer Oranje weer gewonnen met 100% van de zetels en dat blijft zo zolang ik met de Republikeinse Moderne Partij niet kan deelnemen aan de verkiezingen. U kunt zorgen dat
de RMP wel kan deelnemen de volgende keer keer door nu lid van de RMP te worden of de partij te doneren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten