HOOFDPAGINA      

donderdag 8 november 2012

Inkomens boven de €100.000 moeten niet zo zeuren over de inkomensafhankelijke zorgpremie

Geld kún je alleen maar halen waar het zit. N
u heeft het CPB berekend, dat een huishouden met tweeverdieners die allebei twee keer modaal verdienen, maximaal 6500 euro per jaar inleveren door de inkomensafhankelijke zorgpremie. De berekening van het CPB is exclusief compenserende maatregelen als een belastingverlaging en een arbeidskorting niet meegenomen. Genoemde €6500 zal dus lager uitvallen. Netto levert genoemde inkomensgroep ongeveer 7 tot 8 % in, maar ik heb aan pensioen al meer ingeleverd. Sinds 2008 is mijn pensioen al niet meer geïndexeerd en is daardoor al 10% in waarde gedaald. Over 2 jaar ontvang ik mijn eerste pensioen en het ABP is voornemens om in 2013 de pensioenen met 7% te verlagen. Ik lever dus al het tweevoudige in van de genoemde tweeverdieners met een inkomen van €140.000 of meer. Inkomens boven de €100.000 moeten dan ook niet zo piepen en gewoon meebetalen aan de ellende die het oranje-regime heeft veroorzaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten