Posts tonen met het label Raad van State. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Raad van State. Alle posts tonen
zaterdag 2 juni 2018
Door de Koning disfunctioneert de Raad v. State
Labels:
plichtsverzuim,
Raad van State
maandag 14 mei 2018
Door het plichtsverzuim van de Koning functioneert de Raad van State niet
Labels:
plichtsverzuim,
Raad van State
dinsdag 3 oktober 2017
Rechters gaan wetten toetsen aan de Grondwet
Tenminste dat is de bedoeling op basis van een wijzigingsvoorstel van de Grondwet in 2009 ingediend door Femke Halsema.Een hele belangrijke wijziging van de Grondwet die nu mogelijk toch niet doorgaat, omdat de behandeling in tweede termijn niet tijdig zou hebben plaatsgevonden volgens de Raad van State. Lees hier het verslag.
Tot dusver beoordelen Eerste en Tweede Kamer zelf of ze geen wetten aannemen die strijdig zijn met de Grondwet. Als het allemaal toch ooit doorgaat, gaat dus ook de rechter daarover beslissen en dat hoeft niet per se een verbetering te zijn. Even afwachten hoe dit allemaal gaat uitpakken.
Labels:
Grondwet,
Raad van State
donderdag 13 oktober 2011
Donnerwetter wat een komedie rond de Raad van State
De oranje-oppositie eist uitleg over kandidatuur Donner voor de Raad van State. de oranje-oppositie heeft natuurlijk niets te eisen, allemaal komedie, dus gebeurt gewoon wat hun mevrouw, mevrouw van Oranje Nassau, wil en mevrouw wil Donner in de Raad van State en hem bombarderen tot haar plaatsvervanger, zodra zij plichtsverzuim pleegt. Donner, omdat Donner al generaties lang de meest trouwe oranjedienaar is die Nederland kent. Ik heb ooit nog remise gespeeld in een simultaan-wedstrijd tegen Jan Hein Donner, oud Nederlands kampioen schaken en een oom van Piet Hein Donner.
Labels:
Donner,
oppositie,
Raad van State
zondag 9 oktober 2011
Beatrix van Oranje Nassau hoort volgens de Grondwet de Raad van State voor te zitten, maar doet dat niet
In 1848 gaf Willem II opdracht aan Thorbecke om de Grondwet te herzien. Hij gaf die opdracht aan Thorbecke, omdat hij bang was vermoord te worden. In omringende landen werden koningen vermoord en dat dreigde over te slaan naar Nederland. Willem II stond onder druk van het volk de macht af aan het volk en Thorbecke bracht dat tot uitdrukking in de Grondwet met de ministeriële verantwoordelijkheid. De koning zou verder worden gedoogd en voor de vorm deel uitmaken van de regering.
Labels:
Cohen Tjeenk Willink,
Donner,
Raad van State
donderdag 1 september 2011
De RMP gaat nog steeds gewoon voor de Republiek Nederland met een door het volk gekozen President
Wilders laat weer eens van zich horen. Heeft hij het niet over Moslims betuigt hij wel zijn grote aanhankelijkheid aan Van Oranje Nassau. In naam van Oranje steekt Wilders euro's in zijn zakken, wil hij met Van Oranje Nassau blijven doormodderen en tegelijkertijd wil hij Van Oranje Nassau kleineren door hun "uit de regering te zetten" en hun het voorzitten van de Raad van State te ontnemen. Volgen kan ik het allemaal niet, maar het is ook niet mijn probleem. Zet je Van oranje Nassau uit de regering heb je geen regering meer, want een regering moet nu eenmaal een staatshoofd hebben.
Labels:
ceremonieel,
George Washington,
President,
PVV,
Raad van State,
Van Oranje Nassau,
Wilders
woensdag 6 juli 2011
Het plichtsverzuim van Van Oranje Nassau tegen artikel 74 lid 1 eerste zin van de Grondwet over het voorzitten van de Raad van State
Artikel 74 lid 1 eerste zin van onze grondwet luidt: De Koning is voorzitter van de Raad van State. Mevrouw Van Oranje Nassau lapt deze zin gewoon aan haar laars. De Raad van State is een belangrijk orgaan in onze staatsinrichting en vergadert een dag per week. Op deze vergaderingen worden alle wetsvoorstellen besproken en van advies voorzien terugestuurd naar Kamer of Kabinet.Slechts op één dag per jaar zit mevrouw Van Oranje Nassau de RvS voor de rest van het jaar laat zij dit doen door een vice voorzitter in haar plaats en dat is regelrecht plichtsverzuim tegen onze Grondwet.
Abonneren op:
Posts (Atom)
