HOOFDPAGINA      

dinsdag 20 augustus 2013

De Presidenten van Duitsland en Frankrijk én WA v. Oranje Nassau erkennen de Republikeinse Moderne Partij





Een bedankkaart van President Gauck van Duitsland








Een bedankkaart van President Hollande van Frankrijk











Een brief van het "KABINET VAN DE KONING"










De enige die nog net doen of de Republikeinse Moderne Partij niet bestaat, zijn de Nederlandse media.
Het lijkt erop dat ze zich te simpel voelen om de RMP in beeld te brengen.
Uitgezonderd natuurlijk de media die ons al wel in beeld brachten

dinsdag 6 augustus 2013

Brief aan en van Willem Alexander van Oranje Nassau

Klik hier voor de brief
Klik hier voor het antwoord

Het gaat om het plichtsverzuim van Willem Alexander Van Oranje Nassau jegens de Grondwet artikel 74 lid 1 eerste zin, betreffende het voorzitten van de Raad van State.

Sinds 1848 wordt dat door Van Oranje Nassau's niet uitgevoerd, terwijl het juist in de Grondwet van Thorbecke van dat jaar is opgenomen om de koning voor de vorm toch nog deel te laten uitmaken van de regering.
In 1848 stond Willem II, tot dan soeverein vorst, alle macht af aan het volk, omdat hij bang was vermoord te worden. Waarschijnlijk om dezelfde reden drukte hij vanaf het begin zijn snor wat betreft het voorzitten van de Raad van State en liet dat aan de vice-voorzitter over om zelf buiten beeld te blijven.

In 2000 was deze kwestie al aan de orde in de Tweede Kamer en regering, doch die vonden het allemaal prima zo. De RMP vindt dat natuurlijk niet en noemt het plichtsverzuim.

Alle correspondentie tussen mij, de minister-president en Willem Alexander Van Oranje Nassau, alsmede de Kamerstukken vindt u op Plichtsverzuim

Update 16/8/2013:
Antwoord van het KABINET VAN DE KONING d.d. 15/8/2013 aan de Republikeinse Moderne Partij

Update 26/6/2014:
In de VS klaagt John Boehner, de Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, de President wel aan, omdat hij van mening is dat de President de Grondwet niet uitvoert. Lees......
Het is een schandaal dat onze Tweede Kamer en de minister-president op hun beurt ook hun plicht verzuimen, want het is hun taak om Willem Alexander op zijn Grondwettelijke plicht te wijzen.
Gelukkig heeft de RMP in Nederland als enige nog de moed en de know how om tegen Van Oranje Nassau in te gaan.
Beloon dat en steun ons met een lidmaatschap of donatie.


woensdag 31 juli 2013

Demonstreer op 3e dinsdag van sept. in Den Haag


Steek de 'Joanna bordjes' op de 3e dinsdag van september omhoog in Den Haag op het Binnenhof, langs de route en voor paleis Noordeinde.

zaterdag 20 juli 2013

Het Oranje-regime beledigt Rusland en Poetin

In 2012 kwamen 860 asielzoekers uit Rusland naar Nederland, een toename van 63% t.o.v. 2011. De oorzaak zou zijn de terugkeer van Poetin als President. Slechts enkele tientallen van deze 860 zouden hebben mogen blijven volgens Telegraaf.nl.
Het zijn er ongetwijfeld veel meer die een verblijfsvergunning hebben gekregen, want er wordt nauwelijks een asielzoeker teruggestuurd, volgens eerdere berichten.
Asielzoekers uit Rusland moeten per definitie geweigerd worden en meteen teruggestuurd, want met Rusland is nauwelijks wat mis, qua rechtssysteem en democratie.

maandag 15 juli 2013

Oude foto's: President Reagan dansend met prinses Diana

De Daily Mail publiceert oude foto's van een dansende prinses Diana met President Reagan.

De Van Oranje Nassau-club moet dus niet zo moeilijk doen richting de Republikeinse Moderne Partij, want deze foto's laten zien dat het ook anders kan. Gewoon de haat en tegenstelling voor een dagje opzij zetten.

Op dezelfde White House-party danste prinses Diana ook met Clint Eastwood en Tom Selleck

Klik hier voor de foto's

woensdag 10 juli 2013

Medische staf mede-eigenaar van een ziekenhuis

Het LangeLand ziekenhuis in Zoetermeer wordt mede gered doordat de medische staf 20% aandelen koopt Het lijkt mij een zeer goede ontwikkeling voor de zorgsector en het LangLand ziekenhuis kon hiermee weleens zorgen voor een grote verandering in het ziekenhuiswezen.
Al hebben medisch specialisten geen verstand van managen, ze zullen alles doen om managers aan te stellen, die het in hun ogen goed kunnen, zodra het om hun eigen geld gaat. Ook voor de werksfeer en motivatie in een ziekenhuis lijkt het me een zeer goede ontwikkeling en dat heeft weer een gunstige invloed op de kwaliteit.

De oranje-partijen in het rood door steeds vallende regeringen

PvdA, CDA en GL zitten diep in de schulden. Bron: Telegraaf
Zes achtereenvolgende regeringen zaten de 4 jaar niet uit sinds het bestaan van de Republikeinse Moderne Partij. De RMP werd opgericht op 14 september 2000 en sindsdien vonden al 5 keer Tweede Kamerverkiezingen plaats in Nederland, die grote financiële gevolgen hebben gehad voor de oranje-clubs.
De RMP kon helaas aan geen van deze 5 verkiezingen deelnemen, omdat we niet genoeg leden en niet genoeg euro's hadden en nog niet hebben.

zaterdag 6 juli 2013

Failissement in aantocht voor de UMP van ex-President Sarkozy

Een faillissement is in aantocht voor de UMP van ex-President Sarkozy, als gevolg van een afkeuring door de Conseil Constitutionel van de  afrekening voor de uitgaven voor de presidentscampagne van 2012. Er is heftig gesjoemeld door de UMP, een afkorting van Union pour un Mouvement Populaire en is ontstaan in 2002 uit een fusie tussen het  Rassemblement pour la République (RPR) van Jacques Chirac en de veel kleinere Démocratie Libérale (DL) van Jean-Pierre Raffarin

Wij van de RMP waren juist zeer ingenomen met de UMP, omdat de M en de P in de naam een zelfde klank geeft als onze partij. Succes heeft het ons overigens niet gebracht, toch mag de UMP vanwege die overeenkomst in klanken blijven. Baat het niet, schaadt het niet.

Volgens Stefan de Vries, RTL correspondent in Frankrijk, zou het de kansen van Sarkozy om opnieuw President van Frankrijk te worden vergroten en dat zou weleens kunnen.
Van mij mag de kleine Fransman na Hollande weer President worden van de door Charles de Gaulle gestichte 5e republiek.

dinsdag 2 juli 2013

Dwazen van de NS; koop gewoon een paar TGV's of de Duitse ICE treinen

Wat een geklungel bij de NS. Het moest haast wel een steekpenningenkwestie zijn, om steeds weer de verkeerde treinen te bestellen, in plaats van het meest voor de hand liggende te kopen.
Het meest voor de hand ligt de aanschaf van enkele TGV's of enkele Duitse ICE treinen, die rijden met een snelheid van 300 km per uur.
Nee, de NS koopt eerst Fyra's waar de Deense spoorwegen al grote moeilijkheden mee ondervonden. De NS had zich van deze ervaring op de hoogte moeten stellen en de Fyra moeten afwijzen op basis van die bevindingen. Vervolgens had de NS het meest logische moeten kopen en dat is de Franse TGV of de Duitse ICE trein.
Het Fyra debacle is nog niet financieel afgewikkeld of ze willen de volgende dwaze aankoop alweer gaan doen. Nu willen ze  nieuwe Traxx-locomotieven kopen, die maar 160 kilometer per uur kunnen rijden.
Zelfs de Oranje-Tweede Kamer verbaast zich over dit voornemen. Zelfs zij hebben in de gaten, dat het behoorlijk achterlijk is om voor een hogesnelheidslijn locomotieven aan te schaffen die niet harder kunnen dan een gewone intercity.